Έπαθλα υψηλής αισθητικής στο Ursa Trail
Συνεχίζεται η παρουσία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στο μονοπάτι της αρκούδας. Μετά τις εικαστικές παρεμβάσεις που έγιναν τα δύο προηγούμενα χρόνια σε συνεργασία με την Πινακοθήκη Αβέρωφ σε επιλεγμένα σημεία της διαδρομής ο Λέανδρος Ντόλας ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των επάθλων και ο Ηλίας Τσώλης τον σχεδιασμό του μεταλλίου.
Ο Λέανδρς Ντόλας μας ανέφερε τις σκέψεις του σχετικά με τον σχεδιασμό των επάθλων: «Για το έπαθλο του Metsovo Race ήθελα να σχεδιάσω κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό στο είδος του, με μια σύγχρονη αισθητική και αντίληψη, που να ξεφεύγει από τα πλαίσια του παραδοσιακού επάθλου (αγαλματίδιο, κύπελλο, πλακέτα). Προσπάθησα να αντιμετωπίσω το
έπαθλο ως ένα γλυπτό, μια γλυπτική σύνθεση, που η μορφή της να έχει ενδιαφέρον και δυναμική που να ταιριάζει με το πνεύμα του αγώνα, χωρίς όμως να αναπαριστά κάτι (π.χ. κάποιον αθλητή να τρέχει). Χρησιμοποίησα τα σήματα κατατεθέν του αγώνα, το πάτημα της
αρκούδας και την γραμμή της υψομετρικής διαφοράς της διαδρομής, η οποία παραπέμπει και σε κορυφογραμμή οροσειράς/βουνού, σε συνδυασμό με την τσιμεντένια βάση η οποία σχεδιάστηκε με διάφορα αλληλοτεμνούμενα επίπεδα, τα οποία με τις ακμές και της γωνίες
τους υποδηλώνουν μια αίσθηση ταχύτητας, ενέργειας και δυναμικής, αλλά και δημιουργούν επιφάνειες για να μπει το όνομα και η χρονιά του αγώνα. Η ακμή της αριστερής γωνίας έρχεται να συναντήσει νοητά την ψηλότερη “κορυφή” της υψομετρικής γραμμής, δημιουργώντας έτσι μία σχέση του κάτω μέρους με το πάνω, με τη μεταλλική επιφάνεια, πέρα από το προφανές “αγκάλιασμα” του μετάλλου».
Και ο Ηλίας Τσώλης για το μετάλλιο: «Το μετάλλιο του αγώνα ήθελα να έχει άμεση σχέση με το έπαθλο του αγώνα, κινούμενο στην ίδια αισθητική. Χρησιμοποιήθηκαν τα
ίδια στοιχεία, δηλαδή η γραμμή της υψομετρικής διαφοράς και το μπροστινό πάτημα της αρκούδας, καθώς και η ίδια γραμματοσειρά για
το METSOVO RACE 2016. Δούλεψα το μετάλλιο σε δύο επίπεδα-επιφάνειες, το πρώτο επίπεδο, πιο φωτεινό, ανοιχτόχρωμο και
γυαλισμένο, και το δεύτερο, που λειτουργεί σαν φόντο για την “κορυφογραμμή” και σαν γέμισμα για το πάτημα και τα γράμματα»