Get Adobe Flash player

• 1.000μ. χωματόδρομος
  • 1.000μ. καλντερίμι
  • 8.000μ. μονοπάτι
  • Η θετική υψομετρική είναι 650μ. το ίδιο και η αρνητική καθώς έχουμε κοινό σημείο εκκίνησης και τερματισμού.
  • Το μέγιστο υψόμετρο 1.600μ. στο 6,1χλμ. και το ελάχιστο 1.150μ.
  • Η μέγιστη συνεχόμενη ανάβαση είναι 330μ. από τα 500μ. έως τα 2,9χλμ.
  • Η μέγιστη συνεχόμενη κατάβαση είναι 320μ. από το 8,6χλμ. έως τον τερματισμό.
  • Το μέσο υψόμετρο είναι 1.396μ.

Αναλυτική περιγραφή

Εκκίνηση στην κεντρική πλατεία του Μετσόβου σε υψόμετρο 1150μ.

Ακολουθούμε τον κεντρικό δρόμο προς τη νότια έξοδο του Μετσόβου αρχικά για 100μ. σε πετρόκτιστο δρόμο, στη συνέχεια για 400μ. σε άσφαλτο με εύκολες εναλλαγές στην κλήση φτάνουμε στη θέση «Γκρίζιος» και συναντούμε τη διαδρομή των 40χλμ. και 20χλμ.. Εδώ στρίβουμε δεξιά σε έντονο ασφάλτινο ανηφορικό κομμάτι για 200μ. Αφήνουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε σε ανηφορικό καλντερίμι. Μετά από 200μ. φτάνουμε στον Ι.Ν. Αγίων Αποστόλων όπου δεξιά υπάρχει πετρόχτιστη βρύση με πόσιμο νερό. Συνεχίζουμε αριστερά και σε 150μ. μπαίνουμε στον περίβολο του ξυλουργικού εργοστασίου Ιδρύματος Τοσίτσα. Με ένα S για 200μ. βγαίνουμε από τον χώρο του Ιδρύματος και με αριστερή κατεύθυνση συναντάμε άσφαλτο. Την ακολουθούμε για 200μ. και στην διασταύρωση περνάμε απέναντι μπροστά από το μνημείο πεσόντων του ιππικού (1940). Από εδώ ξεκινά για 1,5χλμ. έντονα ανηφορικό μονοπάτι που μας οδηγεί από τα 1.250μ. υψόμετρο στα 1.480μ. μέσα σε δάσος πεύκων, ρόμπολου και οξιάς. Φτάνουμε στη θέση «Καρακόλι» στην κορυφή του χιονοδρομικού κέντρου Μετσόβου (από τα πρώτα που έγιναν στην Ελλάδα). Στη συνέχεια ξεκινά τεχνικό κατέβασμα και μετά από 700μ. φτάνουμε στο οροπέδιο «Πολιτσιόρα» στον 1ο σταθμό ανεφοδιασμού στα 3,5χλμ. 1415μ. υψόμετρο. Ακολουθεί για 700μ. ομαλό ανέβασμα, 1.000μ. ευθεία με εύκολες εναλλαγές και άλλα 800μ. ανέβασμα μέχρι τη θέση «Καλιγωμένο αλώνι» στο 6οχλμ. 1.600μ. υψόμετρο (το ψηλότερο σημείο της διαδρομής). Από εδώ ξεκινά σταδιακό κατέβασμα σε ξέφωτα και δάσος οξιάς μέχρι το 6,7χλμ. Εδώ αφήνουμε την κοινή διαδρομή των 40χλμ. και 20χλμ. και με δεξιά κατεύθυνση για 100μ. με εύκολη κλίση που σταδιακά κατηφορίζει μέσα σε μαλακό μονοπάτι με αρκετές στροφές που προσφέρονται για παιχνιδιάρικο τρέξιμο. Καθώς η κλίση ομαλοποιείται περνάμε πέτρινο γεφυράκι. Μετά από λίγο βγαίνουμε από το δάσος και φτάνουμε στον 2ο σταθμό ανεφοδιασμού (Γιάτσεκ Μπόκοτς) στο 8,1χλμ. 1.400μ. υψόμετρο. Τα επόμενα 500μ. είναι έντονα ανηφορικά και καθώς μπαίνουμε στην περιοχή του χιονοδρομικού έχουμε συνεχόμενη κατηφόρα για 1χλμ. Διασχίζουμε δύο φορές ασφαλτόδρομο, περνάμε απέναντι και μπαίνοντας στον οικισμό του Μετσόβου διανύουμε το τελευταίο χιλιόμετρο σε κατηφορικό καλντερίμι μέχρι τον τερματισμό στην κεντρική πλατεία.